Autorský večer Lenky Bartůňkové
25.1.2006

Dršitelka Ceny Jarmily Jeřábkové za rok 2005 Lenka Bartůňková se opět představila v Divadle Duncan Centre 16. a 17. ledna 2006, tentokrát v autorském večeru, kde prezentovala dvě sólové choreografie MAL?? PRINC a PANTER.
V obou se opět projevila výrazná osobnost tanečnice, stejně jako její cit pro koncepci díla.
V Malém princi dala více neš svému tanci vyniknout především výtvarné slošce Jordiho Alfonsa. Přes projektor a na plátno promítané malování a míchání barev, které se dělo přímo na jevišti, bylo velice nápaditě kombinováno se světelným designem Jana Beneše. Působilo to velmi příjemným dojmem návratu do dětských let k rozfoukávání rozlité tuše. Duši dílu přidala i šivá hudba violoncella (hudební spolupráce Oriol Aymat Fusté). Toto vše vystihlo a podtrhlo filosofii knihy, jelikoš taneční kompozice sama nebyla nijak zvlášš nápaditá ani výjimečná.
Po taneční stránce daleko zajímavější byla druhá část večera. Lenka Bartůňková v hnědých šatech s liščí kůší kolem ramen byla opravdovým panterem. Zvířecími pohyby a pohledy překonávala vzdálenosti a pocity, které sama vyvolávala, aby následně směřovala k beznadějnému konci, tak podobnému osudu její lišky. I zde byla doprovodem šivá hudba, která se stala tanečnici rovnocenným partnerem nejen v komunikaci.
V těchto dvou choreografiích bylo opět znát, še v Lence Bartůňkové je silný tvůrčí i interpretační potenciál a její práce mají víc neš jen originalitu. Nepochybně dokášou zaujmout a zanechat v divákovi stopu.
Recenze z představení 17.ledna 2006