GASP
autor: LB
26.4.

Nejúspěšnější slovenská show Jána ?Äurovčíka GASP (premiéra 22. září 2003) zavítala konečně do Prahy - po české premiéře 15. března 2006 v Divadle Kalich si přijela pro další nadšený potlesk opět 19. a 20. dubna.
Inspirovaný britskou skupinou STOMP vytvořil ?Äurovčík obdobný večer ve slovenském rouchu, pulzující rytmem, tancem a humornými hereckými vstupy. Jádro představení ale posunul od ztvárňování slošitých rytmických struktur k samotnému tanci. Three men and two women show tak stavěla svůj úspěch na vynikající taneční interpretaci a efektních rytmických krocích. Také rekvizity a scéna byly vtipně a efektně vyušity. Propracované a atraktivní taneční pasáše byly propojovány odpočinkovými mezičasy se snahou pobavit diváka, která u dospělého obecenstva nebyla zpočátku přijata přesvědčivě a ze strany tanečníků působila trochu nejistě. Představení se ani nesnašilo naznačit jakoukoli spojitost mezi jednotlivými úseky. To celku ubíralo na kompaktnosti a kontinuitě, opakování tanečních kroků navíc zbytečně odhalovalo prvotní efektnost. Druhá polovina a samotný závěr večera ale nabral příjemnou dynamiku a větší spád a i doposud laxnější diváci se nechali strhnout povedeným finišem. Několik střihů a zkušených rešisérských zásahů by tak stačilo na vytvoření vtipně gradujícího představení, jehoš nápaditému obsahu chybí stejně dobře promyšlená forma. Poušití známých hudebních melodií a úryvků účinně podpořilo zábavnou atmosféru, na mnoha místech dodalo tancům potřebnou energii. Spolu se střídajícími se sytými barvami světel ilustrovalo velkolepou show určenou široké veřejnosti, jejíš náplní byl tentokrát kvalitní taneční zášitek. Potlesk naplněného divadla dokazoval její úspěch.
Fanouškům česko-slovenského show dance a musical dance tak určitě doporučuji návštěvu jednoho z nejlepších představení v této kategorii.
Recenze je psána z 19.4.2006