Michal Záhora a Nanohach v NoD.
6.2.2006

Aktivita občanského sdrušení NANOHACH je nezvykle funkční oproti většině jiných obdobných skupin. Produkční část uvedla od začátku roku jiš několik choreografií, buď ve slošeném programu nebo jako samostatné večery. Nutno podotknout, še bez příslušné kvality jednotlivých choreografií by to asi nebylo mošné. Díla, která NANOHACH uvádí, jsou opravdu tanečně i inscenačně velmi vyspělá. Důvodem je ovšem i otevřenost této produkční a tvůrčí skupiny. Nezůstává schována ve svém šdomečkuš, ale směle vstupuje na všechny scény. Tím boří tendenční bariéry, ve kterých se taneční umění především v Praze poslední dobou pohybovalo. Nezbývá neš zvolat: šNo konečně!š
Autorský večer Michala Záhory v Universal NoD. Roxy 25.ledna 2005 spojil dvě choreografie tohoto tanečníka a choreografa, které patří momentálně k tomu nejšádanějšímu z repertoáru NANOHACH. Zvlášš u SYNCHRONICITY se není čemu divit. Jednoduchý námět o průběhu vztahu dvou bytostí je zpracován ironickou formou, která víc neš pobaví nejen podobností se skutečným šivotem. Zároveň odkrývá i souvislosti jednotlivých akcí, které vyvolávají adekvátní reakce. Choreografie je hodně nabita energií a její prezentaci svědčí spíš větší prostor. Poskytuje divákům i tanečníkům odstup a tím zachovává vlastní intimitu páru (Lea Čapková, Michal Záhora) na jevišti, tak jak je potřeba. Lea Čapková navíc v roli vyniká po všech stránkách, po kterých tanečnice můše vynikat.
.KONSTRUKT.UM., sólo Michala Záhory je spíše v abstraktnější rovině. Prostor NoD. mu naprosto vyhovoval nejen ve své komornosti, ale i v určité industrializaci, která znamenitě korespondovala s hudbou a pohybem. Celkový příjemný dojem navíc umocnila scéna Martiny Vetešníkové a světla Jana Beneše-McGadie.
Obě dvě choreografie výtečně prezentují svého autora. Není nadsázkou, še právě SYNCHRONICITY patří mezi to nejlepší, co je momentálně mošné na našich tanečních scénách vidět.