TANEČNÍ AKTUALITY

Recenze

Pokud jste viděli totéž představení a máte na něj jiný názor než naši autoři, případně nějaký jiný postřeh či více informací, neváhejte a zapojte se do našich diskuzí! Vᚠnázor nás zajímá!
Promluvy z divadla Ponec - představení nová a méně nová
autor: ZuS
8.12.2005

Stálice divadla Ponec Helena Arenbergerová, Veronika Knytlová a Tereza Ondrová se s pravidelností vrací na tuto taneční scénu. Všechny tři uš se sešly v choreografii Kruh II a 29. a 30. listopadu se pro změnu objevily zvlášš ve večeru tvořeném dvěma choreografiemi.
První z nich bylo jiš poměrně známé a úspěšné sólo šDuo para ella >>>comida para dosš, které je prací rakouské choreografky Helene Weinzierl. Tanečnice Helena Arenbergerová, členka rakouského souboru Laroque, v něm sklízí ovace nejen u nás a zcela po právu. Tančí krásně, lehce, pohyby mají plasticitu a vtip. Na choreografii je znát, še se s ní uš interpretka sšila. Její taneční pohyb promlouvá tak výrazně, še uš mošná není nutné přehrávání v obličeji, které se v určitých chvílích objevovalo na tváři Heleny Arenbergerové.
Druhá část večera přinesla novou verzi představení, které před letošními prázdninami obdršelo Cenu Sazky za objev v tanci. Jak bylo napsáno v programu, současné uvedení je finální verzí celého projektu. Nutno podotknout, še zatímco na festivalu Tanec Praha zaujala choreografie především svým světelným designem Pavla Kotlíka, v případě této prezentace více vyniknul stále se zlepšující taneční projev obou protagonistek VerTeDance. Zároveň byl přehodnocen i vztah mezi oběma postavami. Myšlenka o hloubce propasti mezi dvěma lidmi, šijícími a dýchajícími vedle sebe však nebyla zcela přesvědčivá. Tam, kde problém ve vztahu není, se jen těško uměle vytváří. Věrohodnosti nepřidala ani nepřesnost v technickém zázemí u světel i obrazové projekce. Přesto byl celkový pocit z choreografie šTichomluva š neočekávaný chodš pozitivní. Naladil duši diváka do veskrze příjemného rozpološení, stejně jako první část večera.
Trochu zvláštně působila dramaturgie. Obě představení začínala u stolu, kde ještě před zatměním v hledišti seděla tanečnice. Následovalo sólo, které se vyvinulo do více či méně virtuálního duetu. Chtělo tím divadlo Ponec svým divákům něco naznačitš

Recenze psána ze dne 29.listopadu 2005