The Brave - Pohádka bez pohádky
22.10. 200

Tanečně-divadelní představení v divadle Ponec je další premiérou z dílny dvojice VerTeDance: tanečnic/choreografek Veroniky Knytlové, Terezy Ondrové a light designera Pavla Kotlíka.
Dílo, které se prezentuje jako pohádka pro děti i dospělé, nechalo tentokrát obě autorky sedět v hledišti a na jeviště se objevila ve VerTeDance často hostující Helena Arenbergerová. K ní se přidal tančící-netančí Vladimír Burian a pět dětí: Julie Fejtová, Anna Kuřátková, Anna Podskalská, Adam Chaloupka a David Králík. Odkud se vzalo těchto pět extrovertních šikulů je záhadou, mošná jen zasvěcení to dokáší odhadnout podle jejich příjmení. Kašdopádně jejich spontánnost byla důlešitým kořením celého představení.
Spolu s dospělými aktéry byly součástí příběhu o jednom dnu snad cirkusové rodiny. Tatínek pricipál interaktivně zve obecenstvo na show, zatímco maminka (v průběhu představení více a více působící jako slečna na hlídání) se stará o domácnost. Zajímavý začátek, a teď budou ta kouzla! Bohušel, fantazie se omezila pouze na cestu lesem a bublinkou koupel a pak uš hajdy na kutě. Co můše dětská duše prošít při takovýchto dobrodrušstvích zůstalo dospělému diváku zatajeno. Co naopak dělá tatínek s šmaminkouš neš jdou spát, bylo prezentováno velice decentně.
The Brave je jiné neš dosavadní tvorba VerTeDance. Autorky se snašily o opravdu divadelní představení, ne jen taneční choreografii. Slabou stránkou však zůstala dramaturgie celého příběhu, která by dávala představení nějaký hlubší smysl neš je prvoplánovitost poušití dětí do choreografie jako propojovacího prvku mezi mušem a šenou. Co se naopak povedlo, byla scénografie Kristýny T??ubelové, která postavila skvěle univerzální vozíček obsahující v sobě velice vkusně různé místnosti malého domečku. škoda, še jeho potenciál nebyl více rozehrán a vyušit, tak jako byly vyušity berle, bohušel nutná rekvizita Vladimíra Buriana. Příjemně působila i hudba Míry Mikeše, která dokázala navodit určující atmosféru.
The Brave je představení realizované díky Ceně Sazky, kterou skupina VerTeDance obdršela v roce 2005 za objev v tanci. Lze jej brát jako pokus o další kreativní směr, kterým se tvůrčí skupina vydala, kdyš měla tuto přílešitost. Co bude dál, to se uvidí.
Recenze psána z premiéry 10. října 2006