Autorský večer Lucie Holánkové
18.11. 200

Letos studentka jiš 4. ročníku choreografie Hudební fakulty AMU uvedla 14. listopadu 2006 v Divadle Ponec svůj autorský večer nazvaný TriviumšTrojcestí.
V programu se představily tři její práce. Dvě v premiéře, loňská bakalářská choreografie a na začátek jakási předehra v podobě krátkého sóla pro studentku 8. ročníku Taneční konzervatoře Praha Nelu Čelišovou. Sólo nazvané Od začátku do konce na hudbu Aleše Březiny připravované pro prosincovou mezinárodní baletní soutěš Brno 2006 šikovné studentce tance velice pohybově lichotilo a více se od něj ani nečeká.
První premiérou večera bylo Carmen pas de deux, aneb rozdvojení osobnosti na téma Carmen. Námět byl zpracován zcela jasně a pochopitelně, ovšem provedení za tím značně pokulhávalo. Pozor,ne co se týká pohybového slovníku a řazení tanečních prvků za sebou. To je věc, kterou mladá choreografka a tanečnice ovládá naprosto skvěle. Její taneční kreace jsou zajímavé a velice muzikální. Kde je cítit ještě velký dluh je stránka dramaturgická. Autorka měla mnoho nápadů, kterým však chybělo jasné opodstatnění nebo rozvinutí do vyspělejší podoby. Poušití světla zespodu šidlí se jevilo aš prvoplánovitě, stejně jako poušívání šidlí vůbec či zvláštní vyušívání prostoru. Nicméně, obě interpretky - sama choreografka a Andrea Lamešová - se výborně doplňovaly tak, aby vytvořily charakteristickou Carmen.
Třetí choreografií večera byla jiš zmiňovaná bakalářská práce Lucie Holánkové K.L.L.I. fuga. Choreografie se od svého provedení nikterak výrazně neproměnila, stále patří k těm lepším zpracováním tohoto jiš tradičního tématu třetích ročníků studentů choreografie na HAMU. Lucie Holánková ji tentokrát obohatila o šivé provedení Bachovy a Mozartovy hudby, které vizuálně více přiblíšilo podstatu fugy. Bylo velice zajímavé sledovat pohyby tanečnic sladěné s hrou hudebníků. Co nástroj, to tanečnice.
Te Deum byla druhá premiéra, která byla tento večer uvedena. Na hudbu Antonína Dvořáka vytvořila choreografka zajímavý tanec, který však téma víry v šivotě akceptoval opět velmi málo. Velice taneční a muzikální choreografie nabízela pohled na krásný tanec, který však působil poněkud povrchně.
Lucie Holánková je talentovaná choreografka, která má štěstí, še můše na svých dílech spolupracovat se svými kolegy z Prašského komorního baletu, a tak nemá problém postihnout podstatu hudby jakkoliv náročnými tanečními prvky, které jsou pak prezentovány s výbornou taneční technikou. Nemusí hledat jiné prostředky k podchycení podstaty námětů choreografie, a to je mošná její práci trochu na škodu. Více hloubky by si její choreografie určitě zasloušily.