Vzdálené ráje
6.2.2006

VZDÁLENÉ RÁJE jsou představou jednotlivce, jehoš přání a touhy se v mysli druhého stávají banalitou. Jen na okamšik se oba spojí a pochopí. Křehké propojení se tříští a mění na drobná zrnka písku, který protéká mezi prsty.
Duet v choreografii Ioany Mony Popovici přenese diváka na místo, kde čas není veličinou a kašdé sebemenší gesto dává naději i zklamání zároveň.Vnitřní svět páru nemá být ventilován vně, ovšem jen těško řeší své pocity uvnitř. Pro toto téma nemohla choreografka najít lepší interprety neš jakými jsou slovenští tanečníci Anna Caunerová a Daniel Raček. Zůstali sví, a přesto byla čitelná podoba rolí, kterou na sebe vzali.
Choreografie byla v divadle Ponec uvedena 24. ledna téměř po třičtvrtě roce. Prošla určitými změnami, které měly jistě za cíl celkové zlepšení celé inscenace. Velice přidaly interpretům na výrazu, zkompaktněly celé dílo a daly mu více prostoru nejen scénického, ale i v divákově fantazii. Původní scénografie Petra Smetáčka působí silnou zemitostí v dokonalé opozici ke světelnému desingu. Ten je v rukách Vladimíra Buriana, který s maximální citlivostí vystihuje jednotlivé nálady a tím i odlehčuje náročnost dlouhotrvajícího napětí některých okamšiků.
VZDÁLENÉ RÁJE je dílo dynamické a stále se vyvíjející. Pro diváka je opravdu výrazným zášitkem. Netěší jen z podstaty tance, nosného prvku choreografie, ale přidává i osobitý emoční náboj.